Det var bättre förr...?


Har alltid hävdat motsatsen - ingenting var bättre förr. Fast nu har jag fått mig en tankeställare. När jag var liten tittade vi på Månbas Alfa, Osynliga mannen och Snobbar som jobbar. I dag tittar vi på Du är vad du äter, Kändisdjungeln och Svenska Hollywoodfruar... Ja, Fru Anka och hennes gelikar har verkligen hamnat på allas läppar. När hon besökte Skavlan så tyckte Henrik Schyffert att Anna Anka hade samma uppfattning om kvinnor som Usama bin Ladin. Magstarkt? Möjligen, men tanken roar!

Själv tittar jag givetvis också på denna TV-satsning och måste säga att min absoluta favorit är Maria med Västerås-dialekten - störtskön! Hon lever så långt från min verklighet att jag nästan tror att hon parodierar på alla de vi kallar Bimbos. Och hennes förklaring av hur de delat upp hushållsekonomin är obetalbar "-Min man betalar alla räkningar, så det är toppen, sen lägger han $ 750 i min plånbok varje vecka". Och nu när hon börjat med homestyling hade hon äntligen fått egna pengar, och då ville hon överaska hela familjen med något alldeles extraordinärt - ett kylskåp proppat med amerikanska onyttigheter! Så gulligt av henne. Och så glad familjen blev, speciellt eftersom denna lilla överaskning var gömd i garaget och samtliga trodde att de skulle få varsin ny bil. Nehej-då!

Överaskningsmomentet uteblev för hennes man och barn, men för mig blev det ytterligare en överaskning att hennes liv bara flyter på som det gör. På fullaste allvar!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

Dagens tumme upp: Alla Danmarksordrar är packade!
Dagens tumme ner: Oätlig biff på The Vision - trots att det var så himla gott förra gången.

Dagens tips: Kom till min butik i Holmgången och titta på höstnyheter!
Dagens fråga: Nu när min blogg är igång igen - hur ska jag göra för att få lika många läsare som sist???

Kommentarer
Postat av: Jenny

dagens svar; besök olika bloggar och lämna ett avtryck så hittar de till dig :)

2009-09-30 @ 22:05:29
URL: http://jennyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0